vart tog söndagarna vägen...

Nu för tiden jobbar jag fredag till och med tisdag, och har alltså fått tillbaka min "gamla helg" onsdag-torsdag. Jag öppnar fredag, lördag och söndag och stänger måndag och tisdag. Mina fredagar och lördag är ju som det är, det är då jag är manager, och visste att det skulle bli så när jag tackade ja, så klagar inte. Men söndagarna. På den gamla goda aupair-tiden lärde jag mig att uppskatta söndagar på ett sätt jag aldrig gjort tidigare. Det var den ständigt lediga dagen, med sovmorgon och kompishäng, en skön dag då man bara kunde göra vad man ville. Nu däremot är söndagar något som alltid kommer förknippas med brunch, denna hemska och muppiga uppfinning av folk som inte har bättre för sig, bara ordet får mig att rysa. Jaa ja, idéen i sig är inte illa, men att alltid vara den som går upp tidigt, förbereder, serverar, dukar undan och städar bort brunchen, får mig att vilja radera den ur folks hjärnor, kasta den i deras ansikten eller kanske hälla ut hela den äckliga blandningen på marken, trampa på det och sedan tvinga dem att äta det. Då tänker ni kanske sååå illa kan det inte vara! Men jo, för folk är dessutom på ett speciellt humör på söndagar. Istället för att njuta av sin lediga dag är det alltid något (oftast mer än en sak) som inte är bra.. Kanske är de lite trötta efter lördagskvällen, kanske lite stressade inför måndagen, kanske tvingade att  bruncha när de hellre skulle ligga hemma i soffan. Vilket som är de helt okapabla att sätta sig in i min situation, och behandlar mig därför som en brunch-slav, utan tillsynes några som helst samvetskval. Kanske får jag tillfälle att själv prova på detta tidsfördriv någon välsignad söndag, men tror ändå att detta år har förstört charmen med det hela... Tänk på detta nästa gång ni funderar på att bruncha
 
Stängningarna välkomnar jag däremot med öppna armar. Jag är alltid piggare på kvällen och i jämförelse med de andra dagarna är dessa två som vila. Dygnet blir dock lite vänt, men det förändrar inte så mycket. Men erkänner att jag passar på att sova när jag kan, alltså ganska länge dessa dagar. Det är skööönt.
Ikväll när jag kom hem fanns det ett berg med våfflor i kylen, sånt är så underbart! Hon är för bra min sambo :)

Kommentarer
Postat av: sambo

haha min lilla brunch slav!

Svar: hahaha! that's meee
Ebba-Olivia Andersson

2013-10-22 @ 16:50:12
Postat av: jhs

Jag är ledsen dude... Brunch är grejen! Men jag är ingen jobbig brunschslavdrivare jag är snäll! ;)

2013-10-23 @ 21:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0