myyys

Jag har en väldigt schofftis vecka.. Lite väl soft kanske. Jag har saker jag borde göra, men när jag inte måste planera och göra saker så blir det inte så mycket vettigt gjort. Jag jobbade i alla fall i helgen, det var kul! Fick hoppa in i lördags kväll också och på dagen var jag barnvakt ute i Garches. Ganska lättförtjänta pengar måste jag säga... Och så klart mysigt att träffa familjen, hehe. Det nya jobbet är förövrigt väldigt najs! En liten restaurang med tolv bord, chefen över stället är också kocken, och så är det tre andra som jobbar där. Det finns inte direkt några måsten eller förbud, det viktigaste är att alla är nöjda och glada. Skööönt, känns som att komma ut från ett fängelse när jag jämför med mitt förra jobb.
På tal om mitt förra jobb... Chefen har nu förbjudit alla på Cannibale och Josephine (hans andra restaurang) att servera mig, och två andra tjejer som också har jobbat på Cannibale. I lördags var vi nämligen där och hängde lite, på Josephine då, mest för att säga hej till de gamla kollegorna. Så vi hade ganska trevligt, sen så sa Julius att vi kunde stanna med dem efter stängning och han bjöd på lite öl och champagne. Kan ha varit detta som retade chefen lite extra så nu är det finito. För min skull gör det inte så mycket, det är mest löjligt att han ska behöva gå så långt. Plus att vi fortfarande är kompisar med de andra som jobbar där, och detta är ju inte så poppis bland dem.
 
I måndags passade jag och Emy på att åka till Ikea, mest för att vi behövde fylla på gotte-föråden, men det är också en ganska mysig liten utflykt. Vi åkte dessutom till Ikea i norra Paris, där vi aldrig varit förut, minst sagt spännande!
 Morran i sin favorit-outfit 
 
Igår var jag, Emy och Hanna på Forever 21 och sedan hängde vi lite på Starbucks och idag hann jag och Emy med både banken, hämta ut biljetter, falafel hos Kevin och Starbucks! I förrgår kväll tog vi ett par öl med Emys jobbarkompisar och igår kväll hängde jag med Ninon. Tycker nog ändå i slutändan att hänga med kompisar och mysa av det höstiga Paris är ganska vettigt ändå ♥
 
Har föresten haft en sjukt flummig dag med Älskling.... inget som gör sig så bra i skrift, men oh my som vi har garvat åt allt (alla) och inget. Vi misstänker att det är för vi varit nyktra hela dagen... he he he
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du alkholist? Det finns hjälp att få mot sånt...

Svar: alkoholism är en sjukdom som går alldeles utmärkt att leva med.
Ebba-Olivia Andersson

2013-11-14 @ 02:03:07
Postat av: jhs

Mysigt-Heja Ikea!

2013-11-16 @ 19:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0