Late night heartbroken blues

Denna helgen har visst natt blivit dag och dag natt i Lilleputt.. Eller ja, det har väl blivit mer och mer så för mig sedan jag slutade jobba på Cannibale. Har i vilket fall jobbat i torsdags, dag och kväll och fredags och lördags kväll. Jag börjar 18.30 eller 19.00 och vi börjar med att förbereda lite sedan äter vi tillsammans och sedan slutar jag när vi är klara i stort sett, och det beror ju såklart på hur mycket folk det är, men runt midnatt. Jobbar jag lunch är det typ samma, börjar 10 eller 11, städar lite, äter och sedan är servicen fram till ca kl 15. Det är alltså väldigt soft måste jag säga! Med tanke på att det är så litet så blir det heller aldrig samma stress som på mitt förra jobb, känns ofta som att jag inte jobbar tillräckligt hårt, men sedan kommer jag på att jag inte är på Cannibale längre och kan chillaxa.
Att sluta kl 12 på kvällen gör dock att det är som upplagt för att gå ut.. Och så har det visst blivit varje dag denna helgen. I torsdags mötte Emy upp mig och vi åkte och hängde med mina förra jobbarkompisar, sedan blev det en liten sväng till Truskel. I fredags mötte jag upp Emy som var med sina polare, och efter en liten förfest gick vi ut och dansade vid en klubb inte så långt härifrån. Har aldrig varit där förut, men det var helt okej måste jag säga. 
Igår så blev det en liten fördrink här hemma och sedan Truskel. I början var det bara jag, Emy och Hanna, som back in the good old Truskel-days, underbart! Vi hoppade över vissa av de gamla traditionerna, men lakritsshotarna och dans på utsiktsplatsen består alltid. Vi hittade även några gamla "hatt-vänner" i dj-båset, oh yeah.
 
Ikväll var jag och emoo på HD och åt hamburgare, det satt fint efter helgen kan man säga. Det är hemskt att tänka på, men snart är allt detta underbara slut... Vi har nämligen köpt biljetter hem nu, onsdag den 18e blev det. Bara att alltid kunna gå ut och äta på restaurang, att komma på kl 01 att man vill festa och det finns minst fem bra alternativ, att alltid kunna köpa en färsk baguette! (okej nästan alltid iaf haha) Att varje dag prata och hänga med min lilla älskling. Och såklart att ha Hanna bara en halvtimme bort. Men Paris finns alltid kvar och mina älskade vänner finns ju alltid kvar ♥
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vi tycker att det ska bli kul när du kommer hem! Kram

Svar: det tycker jag med såklart!!
Ebba-Olivia Andersson

2013-11-25 @ 18:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0