anything could happen

Tog lite välförtjänt semester från Paris förra veckan! Åkte först till Aix-en-Provence och hälsade på min gamla aupairfamilj. De är så mysiga och snälla, och de har en ny aupair som är väldigt trevlig och rolig. Och så är de två senaste aupairerna fortfarande kvar i Aix, Chloe som kom efter mig och Clara som kom efter henne, så det blev aupair-träff! Och så träffade jag såklart Shelly, min vän från tiden i Aix.
 
På lördagen tog jag flyget hem till Svedala och fick njuta av tre dagar med min älskade familj! Det gick fort, men ack så behövligt det var. Bara känslan av att sitta tillsammans allihopa och prata och skratta slår allt. Och att få mysa med mina små djur!!
 
På tisdagen åkte jag tillbaka, och det kändes faktiskt väldigt bra, jag älskar ju Paris och allt vi har här också. Dock så möttes jag av ett inte så trevligt brev från min chef, vilket genast gjorde att oron kom tillbaka lite. Men fick tag på dem i onsdags och kunde hämta min lön, phuu.. Igår fick jag tillslut prata med chefen och det var nog det otrevligaste telefonsamtal jag haft. Såklart ansåg han att jag har hittat på att han sa att jag inte behövde komma tillbaka och så la han även till "Ebba, du som har fått hjälp av ambassaden klarar nog av att sköta resten utan mig". Hehe, så jag tror inte min lilla lögn om ambassaden gick hem.... Men han skulle hur som helst fixa alla papper och det var det. Jag är lite orolig att han ska hitta på något muppigt, men ändå inte, tror att han vet att jag skulle gå vinnande ur eventuella konflikter.
 
Men har även roliga nyheter! Var och provjobbade på en restaurang igår, och det gick bra, ska dit ikväll också! Ett litet mysigt ställe som eventuellt behöver någon onsdag, torsdag -och fredagkvällar. Det var David, som också jobbar på cannibale som känner en tjej där och gav henne mitt nummer. Väldigt kul!!
 

Kommentarer
Postat av: jhs

Du skulle svarat "Absolut vi kommer förbi i morgon, jag och ambassaden alltså, ha kaffet redo!" ;)

Life happends! DU ÄR BÄST

Svar: hahah, jaa då du!
Ebba-Olivia Andersson

2013-11-08 @ 22:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0